• YIT 30
  • 11.08.2021
  • AS YIT Eesti

Tartu Kaubamaja renoveerimine – kõige suurema külastatavusega hoone

Suured sambad, kolm korrust, ülikoolilinn, üle poolesaja kaubandus- ja teenindusasutuse – kas kõlab tuttavalt? YIT ehitajad võiks koha isegi une pealt ära arvata, sest tegu on Tartu Kaubamajaga, millele paar aastat tagasi uue välimuse andsime!

Tartu Kaubamaja on nii tartlaste kui Lõuna-Eesti inimeste seas koht, mida kõik tõenäoliselt teavad ja vähemalt ühe korra külastanud on. Leiab ju 2005. aastal rajatud kaubanduskeskusest hulganisti moe- ja ilupoode, maitsvaid toidukohti ning kõike head ja paremat. Pealegi asub see linna peamise ristmiku ning Raekoja platsile suunduva jalakäijate tänava kõrval, mis tähendab, et hoonet lihtsalt ei ole võimalik mitte märgata.

2015. aasta suvel alustati aga Tartu Kaubamaja uuenduskuuriga, mille käigus värskendati maja sise- ja välisimet, parklat ning täiendati kaubamärkide nimistut. Kaheksa kuu jooksul viis keskuses töid läbi aga just YIT Eesti.

Täiesti uus ilme

Kuigi tavakülastajad ei pruukinud toona Tartu Kaubamaja väli- ja siseilmes suurt muutust märgata, siis tegelikult tehti ehitusperioodi jooksul hulganisti uuendustöid. Nii vahetasid YIT ehitajad esimese ja teise korruse laed, valgustid ja põrandaplaadid ning asendasid nullkorruse pöördukse automaatuksega. Lisaks rajati Küüni tänava poolse sissepääsu kohale rõdud, et tulevikus saaks kõrgelt mõnusalt kohvi, kooki ja ilusaid vaateid nautida.

Kaheksa kuu jooksul läbisid ka keskuse varasemad kauplused uuenduskuuri ning uksed avas mitu uut. Värske ilme sai ka ehk kõige vähem külastatud kolmas korrus, kuhu rajati uued söögikohad, laiendati raamatupoodi, uuendati põrandakatteid, valgusteid ja üüripindade fassaade. Tänu uuendustele leidsid üha enam inimesi üles kolmanda korruse maitsvad toidukohad ja väärt poed.

Parasjagu logistikat

YIT meeskonna jaoks oli tegemist ka omamoodi logistilise projektiga, sest kokku käisid keskuse renoveerimistööd 14 000 ruutmeetril, millest poole moodustas kaubanduspind ja teise poole parkla. Ehitustöid aga tuli teha nii, et suure külastatavusega keskuse igapäevast elu võimalikult vähe häirida.

Kokkuvõttes võib tõdeda, et lõpp hea, kõik hea! Renoveerimistööd läksid plaanipäraselt ning ostukeskkond muutus nii klientide kui kauplejate jaoks senisest mugavamaks ja hubasemaks. YIT 30. juubeliaasta puhul oleme pärjanud Tartu Kaubamaja renoveerimisprojekti ka kohase tiitliga – kõige suurema külastatavusega hoone.