• YIT 30
  • 07.06.2021

Olümpia hotell – kõige kuulsamate külalistega toad

Katsu sa end pingevabalt tunda, kui tead, et ühel päeval võib sinu ehitatud toas puhata mõni mõjukas riigijuht, maailmas tuntud supertalent või kuulus rokkstaar! YIT üks esimesi suurprojekte ja hilisema 8-etapilise värskenduskuuri läbinud legendaarses Olümpia hotellis on aastate jooksul väärikaid külalisi olnud küll ja veel – nimekiri, kuhu kuuluvad maailmakuulsad staarid nagu lauljad Alla Pugatšova ja Seal, mustkunstnik David Copperfield ning ansambel Rammstein, täieneb mõne põneva nime võrra igal aastal.

Olümpia hotell on Eesti üks ikoonilisemaid ehitusobjekte, mille erilisus on ajas aina uusi tähendusi omandanud. Aastal 1980 Moskva olümpiamängude purjeregati puhuks valminud hotellist sai toona Eesti pealinna kõrgeim ehitis. YIT jaoks on samuti tegu märgilise objektiga: 1994. aastal sai Olümpia 286 hotellitoa renoveerimisest üks meie esimesi suurobjekte, 2000. aastal leidis aset rõõmus taaskohtumine, millest kujunes ootamatul kombel 8-etapiline põhjalik projekt, et taas hotellitubadele värske ilme anda. Huvitavat partnerlust meenutab ehitusjuht Reimo Ehrstein.

Omamoodi traditsioon

Kui mõnel meist on tavaks käia aastas korra välisriigis puhkust nautimas või veeta hoopis iga suvine nädalalõpp maakodus, siis Reimo juhtimisel kujunes YIT-s justkui omamoodi traditsiooniks, et iga aasta esimesed neli kuud möödusid Eesti kuulsaimate hotelliseinte vahel (küll mõningate mööndustega).

2000: Olümpia hotelli köögi renoveerimine

2001: Olümpia ümbruse renoveerimine

2001: 9.-12. korruse numbritubade renoveerimine

2003: 6.-8. korruse numbritubade renoveerimine

2004: 4.-5. korruse numbritubade renoveerimine

2004: Olümpia restorani L´Artiste renoveerimine

2007: 15.-19. korruse numbritubade renoveerimine

2008: 20.-24. korruse numbritubade renoveerimine

“Nii kui uusaastapidustusi tähistanud kliendid olid lahkunud, algas Olümpia hotellis kibekiire töö. Tööde tähtaeg oli aprillis, et hotell võiks suvisele tipphooajale minna vastu täies hiilguses,” meenutab ehitusjuht Reimo 20 aasta tagust olustikku. Loomulikult ei tähendanud see, et legendaarne hotell oleks igapäevategevuseks end sulgenud, külastajatel tuli lihtsalt arvestada, et sel ajal võis siin-seal kosta ehitustööde helisid ning liftis võis kokku põrgata tegusate kiivris ja vestis meestega.

Uus aastatuhat, uus ilme

YIT Eesti eelkäija Koger&Sumberg Ehituse poolt 90-ndate keskpaigas värskendatud toad said uue aastatuhande puhul ka täiesti uue ilme. ”Võtsime korruse täiesti puhtaks, nii et ainult karkass koos välisseinte ja liftisahtidega jäi alles. Enamuste tubade plaanilahendus sai samasugune nagu oli olnud varem, kuid mõnel juhul muutsime ka tubade suuruseid, luues näiteks saunaga sviidid ja juuniorsviidid. Mõnel korrusel ehitasime kaks tuba kokku üheks suuremaks,” rääkis Reimo, kuidas käis korruste uuendamine. Teatavasti koosneb Olümpia hotell justkui neljast eri “tiivast”,

mis andis eelise, et ka näiteks vee- ja kanalisatsioonipüstikute vahetamisel sai hotelli endiselt töös hoida, kolides kliendid ringi hotelli sellesse osasse kus ehitustöid parasjagu ei toimunud.

Et anda aimu kogu projekti vägevusest ja eksklusiivsusest, siis siit ka väike numbrimaagia: viimase nelja korruse remondiprojekti maksumuseks (ilma käibemaksuta) kujunes veidi üle 49,5 miljoni krooni! Sama raha eest oleks toona võinud soetada umbes 28 kahetoalist kesklinnakorterit. “Väärikale hotellile omaselt olid ka valitud lahendused ning materjalid väga luksuslikud. Looduskivist tasapinnad, graniit, suurtes kogustes täisvillavaipa... Kõik pidi olema esinduslik,” meenutab Reimo.

Vaipade kohta mäletab ta veel rääkida, et need ei olnud mitte ainult luksuslikud, vaid osutusid esimeste projektide jooksul lausa tõeliseks peavaluks. “Üks suuremaid katsumusi kogu projekti jooksul oli vaipade paika saamine. Vaibarullid olid umbes neli meetrit pikad, mis tähendab, et ainuke viis nende transportimiseks kõrgetele korrustele oli liftiga. Aga mitte lifti sees, vaid lifti katusel. See oli väga täpne töö, mida tegime koostöös liftioperaatoriga,” mäletab Reimo rääkida.

Tuba ei saa luua ainult külalistele mõeldes

Kõige tähtsam on loomulikult see, et tuba oleks loodud pidades silmas külastajate ootusi ja vajadusi. Samas ei tasu unustada, et tuba peab praktiline olema ka kogu personali jaoks.

“Olümpial on hea omadus teha alati enne ehitamist ka näidistoad. Nii paluti meil esmalt teha valmis kaks erinevat tuba, kus siis käisid nii toateenindajad, koristajad, testkülalised. Klient elas seal sees ja pani kõik head ja vead kirja, samamoodi teenindav personal ning alles seejärel valiti välja, milline kujundus valida,” ütleb Reimo. “See andis ka meie tiimile parema ettekujutuse, millist tulemust oodatakse, millised on olulised fookuskohad,” sõnas ta. Olümpia on tema jaoks veel tänini üks musternäidiseid ideaalsest kliendisuhtest. “Niisugune viimse detailini ja läbimõeldud tegutsemine tagabki parima võimaliku tulemuse. Ja kui minna sama asja tegema teist, kolmandat, neljandat, viiendat korda siis saabki tulemus filigraanne,” on Reimo rahulolev.

Tee üks virtuaalne jalutuskäik ruumides ja vaata ise järele! https://www.giraffevisual.com/tours/360/radisson-blu-hotel-olumpia/tour/index.html