YIT Eesti juhtimise võtab üle Mark Mihhailenko
Järjekordne YIT ehitatud projekt on jõudnud oma õnneliku lõpuni ning meie meeskonnal on põhjust suurt uhkust tunda. Andsime eelmisel nädalal Tallinna Sadamale üle uhiuue Vanasadama kruiisiterminali hoone ning selle juurde rajatud ligi kilomeetri pikkuse promenaadi.
Traditsioonilise lindilõikamise asemel oli Tallinna Sadama juhi, linnapea ja YIT juhi ülesandes sel korral hoopis piduliku vaiba lahtirullimine, et linnarahvas saaks teha pidulikus õhkkonnas esimesed sammud kaunil promenaadil. Ja neid, kes soovisid olla esimeste külastajate seas, kogunes 15. juulil Vanadasamasse sadades.
Piisab põgusast pilgust sotsiaalmeediasse, et saada aimu, kui suure kingituse tegime selle projektiga linnarahvale. Tuhanded inimesed on otsustanud veeta kuumad suvepäevad jahutava mereõhu käes uue promenaadiga tutvust tehes.
Emotsioonid on üdini positiivsed – seda tõestavad arvukad fotod, mis on jäädvustanud nii promenaadilt avanevaid uusi vaateid kui ka oma pere ja lähedastega uues põnevas keskkonnas veedetud erilisi hetki.
Margus Põimi sõnul oli tegu täpselt sellise eesmärgiga projektiga, mille nimel YIT 30 aastat tagasi Eestis tegutsema asus.
„Me rajasime uue terminali, et Tallinna külastavad turistid saaksid meeldiva ja mugava vastuvõtu, et töötajatel oleks mõnusam oma igapäevaülesandeid täita ja teenusepakkujatel oma äri edendada. Aga lisaks sellele avasime linnarahvale ka järjekordse lõigu seni suletud mereäärset ala ning kujundasime sellest kaasaegse inimnäolise linnakeskkonna, mida inimesed tahavad ikka ja jälle külastada,“ rääkis Põim.
Reimo Ehrsteini sõnul ei olnud uue terminali ja promenaadi ehitamine midagi eriskummalist või kontimurdvat, aga nagu maa ja vee piiril ehitamisega ikka kipub olema, tuli sageli tegeleda ootamatuste lahendamisega.
„Loodus ja veealused olud üllatavad alati, nii ka seekord. Meil tuli näiteks käsile võtta täiendav kai ja kalda kindlustamine, sest meri ähvardas juba ehitustööde ajal tugipostid ära uhtuda. Meri on alati ehitamiseks keeruline keskkond, kus tuleb arvestada hoopis teiste jõududega kui maa peal või õhus. See tähendab ka, et tuukrite tööohutuse tagamiseks tuleb järgida ülimalt rangeid meetmeid – väikseimalgi veal võivad olla väga halvad tagajärjed,“ selgitas ta.
Tema sõnul oli ka ilm projekti puhul väga kriitiline faktor. „2020. aasta jaanuaris töid alustades oli talv suhteliselt pehme, aga eelmisel talvel oli mere ääres alati miinuskraadid ja kõva tuulekülm, mis nõudis töötajatelt suurt vastupidavust ning täiendavaid samme lisakütte paigaldamiseks. Kuna kõige külmemal ajal saavutas ka koroonakriis oma uue tipu, siis tuli aga distantsireeglite järgimiseks seada paika eraldi piirangud soojakute kasutamisele,“ lisas ta.
Ehitamine koroona-aastal oli YIT meeskonnale suureks väljakutseks, samas oli reisiliikluse peatumine pigem soodustav tegur.
„Olime valmistunud suurteks rahvamassideks ja keeruliseks logistikaks. Turistide puudumine tähendas, et saime võrdlemisi lihtsalt oma töid planeerida ja teostada. Teisalt aga tuli ka meil arvestada piirangutega ja minimeerida nakatumisriski – ehitustööd küll toimusid, aga nakatumisi siiski esines ja viisime võimalikult palju koordineerivaid ja kooskõlastamiseks korraldatud koosolekuid distantsrežiimile. Köögilaua tagant ehitusprotsessi juhtimine on midagi, mida ma igatsema ei jää,“ muigas ta.
Tallinna Vanasadama kruiisiterminali omanäolise arhitektuurilise lahenduse eest võlgneb tellija tänu Salto Arhitektidele ja Stuudio Tallinnale, kes põnevate vormide ning puidu ja betooni nutika kombineerimisega andsid sellele multifunktsionaalsele hoonele väga elegantse ilme.
Kogu hoone lõunapoolne katus on kaetud päikesepaneelidega, mis moodustab ülejäänud arhitektuurse lahendusega elegantse visuaalse terviku. Rohelahendustest rääkides ei saa mainimata jätta ka terminali sisekujundust – kruiisiterminali hoones on ohtralt taimi nii taimekastides kui ka restorani rajatud taimeseinal, mille hooldamiseks on loodud ka spetsiaalsed kastmislahendused.
Palju on juttu olnud kruiisiterminali innovatiivsest küttelahendusest. 15. juuli avamisüritust saatnud talumatu kuumus andis ajakirjanikele hea võimaluse kogeda merekütte häid omadusi – see mitte ainult ei taga külmade ilmadega soojust, vaid hoiab klaashoone konstruktsioonid suvekuumuse korral meeldivalt jahedana.
Tallinna Vanasadama kruiisiterminali projekteerisid Salto Arhitektid koostöös Stuudio Tallinnaga. Inseneriosad projekteeris Sweco Projekt AS ja elektripaigaldised Rausi OÜ.
Vaata galeriid Kruiisiterminali ja promenaadi avamisest Postimehest: https://www.postimees.ee/7293966/vanasadamas-avati-uus-kruiisiterminal-ja-promenaad
Vaata TV3 uudistelõiku avamisüritusest:
https://uudised.tv3.ee/eesti/uudis/2021/07/15/tallinna-sadamas-avati-uhiuus-ja-moderne-kruiisiterminal