28.11.2019
  • EE Articles
  • YIT Corporation

Pressiteade: YIT ehitab esimese Rail Baltica silla

Täna pandi paika Saustinõmme viadukti nurgakivi, mis on Rail Baltica põhitrassi esimene objekt ja tähistab Rail Baltica kiire raudteeühenduse ehituse algust.

Saustinõmme viadukt, mis ületab Rail Baltica põhitrassi, on Rail Baltica ehitamisel esimene Rail Baltic Estonia ja Maanteeameti koostööprojekt. Koostöös Maanteeameti ja suuremate võrguvaldajatega ehitatakse lähiaastatel välja erinevaid tulevase Rail Baltica ning olemasoleva taristu ristumisi. See tähendab nii maanteeviaduktide ehitamist, kõrgepingeliinide ja gaasitorustike ümberpaigutamist jpm.

„Viimasel paaril aastal on Rail Baltica projekt Eestis jõudsalt edasi liikunud. Põhiprojekteerimine käib, RB Ülemiste ühisterminali osas on meil valida kolme suurepärase lahenduse osas ja RB Pärnu terminali projekteerimine hakkab kohe pihta. On rõõmustav, et saime täna kuulutada alanuks Rail Baltica ehitamise Eestis ja asetada üheskoos nurgikivi Saustinõmme maanteeviaduktile. Rõõmu valmistab ka Euroopa Liidu jätkuvalt tugev toetus projektile, mis leidis ka tänasel sündmusel taaskord kinnitust,“ lausus Rail Baltic Estonia juht Riia Sillave.

Üheks ehituslepingu objektiks on 4,1 kilomeetri pikkune eraldusribaga neljarealine maantee, mis ühendab Luige ja Saku liiklussõlmi. Lisaks Rail Balticu trassi ületavale Saustinõmme maanteeviaduktile on lõigule planeeritud ka Saku liiklussõlme uued paarisviaduktid ning loomatunnel. Kõik tööd peaksid olema lõppenud 2021. aasta II kvartaliks.

“Tunneme uhkust selle üle, et oleme valitud Rail Baltica esimese betoonehitise ehitajaks. Meile meeldib selle projektiga kaasas käiv positiivne suhtumine. Julgustame Rail Balticat kui üht Eesti suurimat taristuprojektidega tegelevat klienti, tutvustama Eesti turul rangemaid tööohutuspraktikaid,“ ütles Kari Kauniskangas, YIT president ja tegevjuht.

Ehitustööde kogumaksumus on 19 miljonit eurot, sealhulgas 20% käibemaks. Ehitust finantseerib Maanteeameti Ühtekuuluvusfond ning Saustinõmme viadukti Rail Baltic Estonia OÜ. 

Majandus- ja taristuminister Taavi Aasa sõnul on oluline projektiga kiirelt edasi liikuda. „Rail Baltica on Balti riikide läbi aegade kõige tähtsam koostööprojekt, mistõttu on iga selline sündmus, kus näeme vahetult projekti edenemist, märgilise tähendusega. Samavõrd oluline on ka hea riigisisene ja asutuste vaheline koostöö ning usun, et Rail Baltic Estonia, Maanteeamet ja Balti riikide ühisettevõte RB Rail AS suudavad täna kinnitatud koostööd tulevikus ka järgmistel Rail Baltica objektidel edukalt rakendada,“ sõnas Aas.

Tänasel pidulikul sündmusel ütlesid oma tervitussõnad peaminister Jüri Ratas ja Euroopa Komisjoni transpordi peadirektoraadi peadirektor Henrik Hololei.

Rail Baltica on keskkonnasõbralik ja mugav raudteeühendus, mis liidab Eestit lõunanaabrite ja Kesk-Euroopaga. Rajatav taristu võimaldab reisijatel jõuda Tallinnast Pärnusse 40 minutiga ja Riiga 2 tunniga.

Lisainfo:

Mika Leppänen, SVP, Infrastructure projects, The Baltic Countries, YIT Corporation, tel. +37 126 647 566, mika.leppanen@yit.lv 

Priit Pruul, Head of Communications, Rail Baltic Estonia, tel. +372 5598 6149, priit.pruul@rbe.ee

Pirita Tiusanen, Communications Manager, YIT Corporation, tel. +358 44 240 9822, pirita.tiusanen@yit.fi

YIT on suurim Soome ja oluline Põhja-Euroopa ehitusettevõte. Me arendame ja ehitame kortereid, äripindu ja terveid piirkondi. Lisaks sellele oleme nõudliku infrastruktuuri ehitamise ja teekatte rajamise spetsialistid. Koos klientidega loovad meie 10 000 professionaali senisest funktsionaalsemaid, atraktiivsemaid ja jätkusuutlikumaid linnu ja elukeskkondi. Tegutseme 11 riigis: Soomes, Venemaal, Skandinaavias, Balti riikides, Tšehhis, Slovakkias ja Poolas. Uus YIT sündis, kui enam kui saja-aastased YIT Oy ja Lemminkäinen Oy 2018. aasta 1. veebruaril ühinesid. Meie viimati esitatud 2018. aasta pro forma käive oli ligikaudu 3,2 miljardit eurot. YIT Oy aktsia on noteeritud Helsingi Nasdaq OMX börsil. www.yitgroup.com 

Allikas: www.yitgroup.com/media

Sulge