• EE Articles
  • Uudised
  • 15.04.2021
  • AS YIT Eesti

Mu töö on panna end kliendi sussidesse ja unistada kodust, mis on ka kümne aasta pärast moodne

YIT Eesti müügi- ja klienditeenindusosakonna juhi Ingrit Asavi on ettevõttes veedetud pea kümne aasta jooksul koduostja teekonna täielikult ümber kujundanud ning viinud YIT klienditeeninduse uuele tasemele. Seetõttu pole imeks pandav, et just tema juhitud osakonda tunnustati mullu aasta meeskonna tiitliga.

Ingrit Asavi
Ingrit Asavi

See, mis Ingritit selles „revolutsionääri“ rollis kannustab, on aga läbi aastate jäänud siiski samaks – tema pidev soov vaadata tänasest kaugemale tulevikku ning pakkuda koostöös arendusmeeskonnaga klientidele üha parema funktsionaalsusega läbimõeldud kodusid.

„Tulin YIT-sse tööle 2011. aasta suvel ning juba siis oli YIT-l minu silmis pigem hea maine, mistõttu ma ei pidanud otsust pikalt kaaluma. Tundsin, et see on organisatsioon, kus tahan ennast teostada ning mis pakub mulle senisest suuremaid arenguvõimalusi rahvusvahelises keskkonnas. Ja ma ei ole pidanud seda otsust kordagi kahetsema,“ rääkis Asavi.

Ta meenutab, et juba esimesed kohtumised YIT esindajatega jätsid positiivse mulje. Ta tajus kontoris viibides siirast külalislahkust ja hubast õhkkonda – tubadest kostus naeru, õhus oli tunda kohvilõhna, möödujad naeratasid sõbralikult ja teretasid. Justkui polekski ta võõras, vaid mõni ammune hea tuttav, keda rõõmuga tagasi tervitatakse. 

„Ka meeskonda sisseelamine kulges väga lihtsalt, seda enam, et mind ootas uues töökohas ees väga mitu endist kolleegi. Minu arvates on see soe õhkkond midagi sellist, mis on YIT-le omane tänase päevani,“ nentis ta.

Inspireeriv​​ad väljakutsed

Tema esimeseks objektiks, mida ta spetsialistina müüma asus, oli Mäepealse 24, YIT ligi 30-aastase ajaloo jooksul seni kõige mahukam tervikliku elukvartali arendusprojekt. „Püüdsin nii seda objekti müües kui ka uute planeerimise käigus alati leida viise, kuidas pakkuda klientidele senisest paremat toodet,“ rääkis Ingrit.

Ta suhtles pidevalt oma juhi ja ülejäänud meeskondadega, et jõuda lahendusteni, mis aitaksid muuta kortereid funktsionaalsemaks, kvaliteetsemaks, klientide ootustele võimalikult hästi vastavaks. Ilmselt avaldas ta seeläbi juhtkonnale muljet, sest juba pool aastat pärast tööle tulekut tehti talle ettepanek asuda juhtima müügiosakonda.

See ettepanek vajas tema jaoks juba palju põhjalikumat kaalumist. Kuna struktuurimuudatuse tulemusena oli müügi- ja arendusosakond lahku löödud, pidi ta hakkama vastutama mitte ainult uue meeskonna loomise eest, vaid tegelikult ka väga kaaluka osa eest ettevõtte käibest. Ingrit muretses, kas seda kõike pole ehk korraga liiga palju. „Otsus see positsioon vastu võtta sündis paljuski tänu YIT juhile, Margus Põimile, kelle julgustus ja tugi aitas mul uskuda, et saan sellel positsioonil hakkama,“ tõdes ta.

Järgmiste aastate jooksul sai Ingrit tegeleda oma unistuste müügiosakonna kujundamisega, luues tõhusaks tööprotsessiks vajalikku raamistikku ning juurutades uusi, kaasaegsemaid väärtusi ja põhimõtteid. Tema juhtimisel hakkas YIT tegelema klienditeekonna teadlikuma kujundamisega alates hetkest, mil ta meie arenduse vastu kodulehelt huvi tundma hakkab, tema toetamisest otsuse langetamisel ja tehingu sooritamisel kuni järelteeninduseni välja.

Nagu näitavad viimased EMORi elamuarendajate uuringu tulemused, on YIT hea klienditeenindus kõrge kvaliteedi kõrval midagi sellist, milles koduostjad teavad, et saavad kindlad olla. Ka YIT soovitusindeks on tänaseks tõusnud rekordkõrgele, ligi 70% tasemele – Ingriti sõnul on see kõik märk sellest, et ettevõtte valitud suund on õige.

YIT_koduostjad.jpg

Millest unista​​b klient?

Ingritit on tema teekonnal kannustanud usk põhimõttesse, et YIT ei ehita kortereid vaid loob kodusid. „See on midagi, millega iga inimene suudab tegelikult samastuda – kodu on nii isiklik ja nii oluline element meie eludes. Mõistmine, et kodu peab olema inimese kindlus, kus asjad toimivad ja on läbimõeldud, on midagi, mis innustab meie ettevõtte töötajaid omavahel suhtlema ja teineteist kuulama, uusi mõtteid kaaluma ja neid parema toote loomise nimel ka võimalikult kiiresti realiseerima,“ rõõmustab Ingrit.

„Täna püüame iga uue arenduse puhul klienti millegagi üllatada, teha kodusid veelgi mugavamaks, moodsamaks. Kuna olen ise olnud nii mitu korda koduostja rollis, siis minu jaoks on see protsess imelihtne: panen end lihtsalt kliendi sussidesse ja püüan mõelda, mis annaks selle inimese uuele kodule funktsionaalsust juurde, ja – mis ehk kõige olulisem – kuidas saaks luua selline kodu, et see ei hakkaks iga aastaga väärtust kaotama, vaid oleks ka kümne aasta pärast kaasaegne ja väga heas korras,“ selgitab Ingrit.

Isiklik kogemus​​ julgustab u​​uendustele

Oma isikliku kogemuse põhjal kujundatud uskumused ja intuitsioon on Ingriti jaoks olnud alati midagi, mida ta püüab usaldada, kuitahes suured ja pelutavad riskid ka seda ei varjutaks. Eriti, kui see aimdus saab klienti ostuteekonna vältel tähelepanelikult kuulates kinnitust.

Just nii juhtus Mäepealse kvartali ehituse käigus, kui Ingrit hakkas üha rohkem tunnetama vajadust pakkuda klientidele lahendust, mis vabastaks neid koduostu järel pikast ja katsumusterohkest köögihankimise protsessist ning võimaldaks pääseda ka eraldiseisvast köögisisustuse investeeringust.

„Meil oli käsil uue maja ehitus ning teadsin, et selle maja korterite müük saab olema varasemast oluliselt keerulisem ülesanne. Olin veendunud, et peame tegema müügi hoogustamiseks midagi, mis klientide elu tuntavalt lihtsustab. Nii hakkasimegi esimeste seas turul pakkuma kortereid, millesse oli köök sisse ehitatud. Ma olen ülimalt tänulik kõigile, kes mind sellel hetkel usaldasid ja andsid mulle rohelise tule minna edasi selle hullumeelsena näiva plaaniga varustada kogu maja korterid juba selle valmimise käigus köögimööbliga,“ meenutab Ingrit.

See polnud sugugi lihtne ettevõtmine. Kortermaja ehitamine on keeruline protsess, kus iga tegevus peab aset leidma täpselt õigel ajahetkel. Uue, niivõrd mastaapse töölõigu lisamine sellesse kellavärki nõudis väga hoolikat planeerimist ning ehitusmeeskond vajas kindlust, et köökide tellimine ja paigaldamine ei tekita ülejäänud töödes seisakuid.

Seetõttu läks Ingrit sellele pilootprojektile vastu juba ennast tõestanud pikaajalise köögimööbli partneriga ning tulemus oli super – kõik laabus ideaalselt, siseviimistlus ei saanud kannatada ja mööbel sobis kui valatult. Ja ka koduotsijad olid sellise pakkumise üle väga rõõmsad. „Nagu hilisemad kogemused näitavad, ongi nii hea tulemus kinni selles, kui professionaalsed ja usaldusväärsed on meie partnerid ja koostöö erinevate osakondade vahel,“ sedastab Asavi.

Liikuri 5B_köök.jpg

Täismöbleeritud​​ korterid o​​n tulevik

Soov pakkuda korteri hinna sees üha suuremat mugavust on julgustanud Ingritit katsetama üha uute tootelahendustega ning tänu Ingriti initsiatiivile on YIT olnud mitmel korral kodu ehitusturu trendilooja rollis. Näiteks osutus vägagi populaarseks Mäepealse kvartali viimases hoones piloteeritud kontseptsioon, millega pakuti klientidele uusi kodusid nii-öelda suure mööbli paketiga – kogu kodu, sealhulgas vannituba ja töönurgake on professionaalselt ja maitsekalt sisustatud.

„On inimesi, kellel on olemas see kirg ja need oskused, mis on vaja oma unistuste kodu kujundamiseks, aga enamus meist jääb siiski erinevate sisustuselementide oskuslikul kombineerimisel hätta. Meie otsustasime, et teeme kliendi soovi korral selle töö tema eest ära, hoides nii kokku tema aega, energiat ja tänu hankes saadavatele soodsatele hindadele ka raha. Anname koduostjale üle korteri, kuhu võib kohe oma kohvritega sisse astuda ja seal elama asuda. Täiuslikult isikupärastatud ja funktsionaalsest kodust lahutavad teda vaid perefotod, sööginõud ja vaasid, kuhu uue kodu puhul kingitud lilli panna,“ sõnas Ingrit.

Ta ei varja lootust, et see klientide elu märkimisväärselt lihtsustav kontseptsioon saab olema paljude YIT tulevikuprojektide puhul uus norm.

Sisustatud korter_Liikuri 5B.jpg

Ühtehoidev meeskond​​​ on ​​​edu​​​​ võti

Ingriti sõnul on see töö teda ka inimese ja juhina tohutult palju kasvatanud. „Ma usaldan ja kuulan oma meeskonnaliikmeid ning julgustan neid ise tegutsema ja ise saavutama. Enda rolli näen ma ennekõike võimaldaja ja takistuste likvideerijana – kui teen seda hästi, siis on inimesed heatujulised ja rahulolevad, nad on motiveeritud ning nende töö on tulemuslik,“ ütleb Ingrit. Hea koostöö ja mõistmine on tema jaoks sedavõrd olulised, et ta on võtnud endale oma põhirolli kõrvalt ülesandeks ka töötajaid liitvate ühisürituste korraldamise.

YIT müügi- ja klienditeenindusjuhi sõnul rõõmustavad teda tööl suhteliselt lihtsad ja iseenesestmõistetavad asjad. „Mind teeb õnnelikuks, kui inimesed on oma uutes kodudes sedavõrd õnnelikud, et nad soovitavad meid oma sõpradele ja tuttavatele ning tulevad aastate pärast oma järgmise kodu ostu sooviga jälle meie juurde. Ja veel rohkem rõõmustab mind see, kui näen meie meeskonda ühiselt heade tulemuste nimel pingutamas, kui teineteist kuulatakse ja usaldatakse ning tehakse koostööd. Igaüks meist toob oma igapäevaelust mõne kogemuse, mille jagamine võib viia uue funktsionaalse võimaluseni uusi kodusid veelgi paremini läbi mõelda ja klientidele paremat toodet pakkuda,“ sõnas ta.

Tema kinnitusel süveneb iga järjekordse arendusega Ingriti veendumus, et YIT on õigel kursil. „Võime olla tehtuga rahul ja teineteist kiita. Me oleme tegutsenud targalt ja julgenud võtta riske, mis on aidanud meil olla koduostjatele usaldusväärne partner. Turvaliste lahenduste kordamine objektilt objektile töötab samuti, aga ainult teatud piirini. Mina usun, et meie meeskonnas on piisavalt palju nutikust, et tuua turule üha rohkem uusi trende ning kinnistada teadmist, et 30-aastase ajalooga YIT on Eesti üks usaldusväärsemaid koduarendajaid,“ sõnab ta.